Στήν διάρκεια τῆς Θείας Λειτουργίας.Συγκλονισμός ἀπό τήν Θεία συγκατάβαση καί ἀγάπη. «Ἐγκατάλειψη τοῦ κόσμου καί τῆς μέριμνας του»
ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
ΚΑΙ ΠΩΣ ΘΑ ΤΗ ΖΗΣΟΥΜΕ
ΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ:
ΠΩΣ ΘΑ
ΕΧΟΥΜΕ ΓΝΗΣΙΕΣ ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ ΤΟΥ
ΘΕΟΥ ΣΤΗΝ
ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ:
ΙΙ.
ΣΤΗΝ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ
ζ)Συγκλονισμός
ἀπό τήν Θεία συγκατάβαση καί ἀγάπη.
«Ἐγκατάλειψη τοῦ κόσμου καί τῆς
μέριμνας του».
Θά
πρέπει νά κάνουμε συνεχή προσπάθεια
γιά νά εἶναι ἐλεύθερος ὁ νοῦς μας ἀπό
κάθετι ἄλλο ὥστε νά μπορεῖ νά παρακολουθεῖ
τά λεγόμενα καί τελούμενα στή διάρκεια
τῆς Θείας Λειτουργίας καί νά συγκλονίζεται
ἀπό αὐτά.
«Πᾶσαν
νῦν βιωτικήν ἀποθώμεθα μέριμναν» μᾶς
προτρέπει ὁ Χερουβικός ὕμνος. Δέν
ἐπιτρέπεται ἐκείνη τήν ὥρα νά σκεπτόμαστε
τά γήϊνα καί τά βιοτικά, ὅ,τι δήποτε
ἄλλο πλήν τοῦ Θεοῦ. Ἄς
συγκλονιζόμαστε κάθε φορά, πού μετέχουμε
στήν ἀναίμακτη Θυσία, κατά τήν Ὁποία
αὐτοπροσφέρεται γιά χάρη μας ὁ Κύριος
Ἰησοῦς στόν Πατέρα. Ἄς Τόν δοξάζουμε
καί ἄς Τόν εὐχαριστοῦμε γιά τήν ἄπειρη
θυσιαστική Του ἀγάπη. Ἄς μήν ξεχνᾶμε
ὅτι κανείς δέν μᾶς ἀγάπησε καί δέν μᾶς
ἀγαπᾶ, οὔτε θά μᾶς ἀγαπήσει ποτέ στό
μέλλον, ὅπως Αὐτός. Ἄς μήν ξεχνοῦμε
ὅτι μόνο ὁ Κύριος πέθανε μέ φρικτό
θάνατο γιά χάρη μας καί συνεχίζει νά
θυσιάζεται γιά μᾶς μυστηριακά σέ κάθε
Θεία Λειτουργία.
Κανένας ἄλλος
ἀπό αὐτούς πού ἰσχυρίζονται ὅτι μᾶς
ἀγαποῦν δέν πέθανε· οὔτε ἐνδεχομένως
θά εἶχε τήν διάθεση νά πάρει τή θέση
μας, ὅταν θά βρεθοῦμε πρό τῶν πυλῶν
τοῦ θανάτου. Ἄν καί ὀφείλουμε νά εἴμαστε
ἕτοιμοι νά πεθάνουμε γιά τόν πλησίον
μας, ὅπως ὁ Κύριος μᾶς δίδαξε: «Ὀφείλουμε
νά ἀγαπᾶμε ὁ ἕνας τόν ἄλλο ὅπως
Ἐκεῖνος ἀγάπησε ἐμᾶς», δηλαδή μέχρι
θανάτου, ὅμως... πόσο εὔκολα προδίδουμε
τήν ἀγάπη αὐτή!!!.
Ἄς
παραδειγματιστοῦμε ἀπό τήν Σταυρική
θυσία τοῦ Κυρίου κάθε φορά, πού τήν
ξαναζοῦμε μέσα στή Θεία Λειτουργία. Ἄς
καλλιεργήσουμε τήν πλήρη αὐταπαρνήσεως
ἀγάπη, μιμούμενοι τόν Κύριο. Ἄς δεηθοῦμε
τοῦ Χριστοῦ μας νά μᾶς χαρίσει, τήν
ἀγάπη πρός τόν Ἴδιο καί πρός τούς
ἀδελφούς μας, χωρίς ὅρια καί χωρίς
διακρίσεις, τήν ἀγάπη πού φτάνει ἄν
χρειαστεῖ μέχρι τόν θάνατο!
Γράφει
ὁ ἀββᾶς Ἡσαΐας:«Ἐάν δέν ἐγκαταλείψει
ὁ ἄνθρωπος ὅλην τήν ἐργασία αὐτοῦ
τοῦ κόσμου δέν μπορεῖ νά λατρεύσει
τόν Θεό. Διότι ἡ λατρεία τοῦ Θεοῦ
εἶναι, τό νά μήν ἔχουμε στό νοῦ μας
κάτι ξένο τήν ὥρα τῆς προσευχῆς καί
νά ἀσχολούμαστε μ' αὐτό. Δηλ., ἡδονή
ἤ κακία ἤ μῖσος ἤ πονηρό ζῆλο ἤ
κάποια φαντασία καί φροντίδα γιά τά
πράγματα αὐτοῦ τοῦ αἰῶνα»4.
Δέν πρέπει νά ὑπάρχει τίποτα ἄλλο
στό νοῦ κατά τή λατρεία παρά μόνο
τά λόγια τῶν ἀναπεμπομένων προσευχῶν.
«Ὅταν
βλέπεις τόν Κύριο», λέγει ὁ ἅγιος
Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος, «θυσιασμένο
καί τοποθετημένο πάνω στήν Ἁγία
Τράπεζα καί τόν ἱερέα νά εὔχεται
σκυμμένος ἐπάνω στό θῦμα καί ὅλους
τούς παρευρισκομένους νά κοκκινίζουν
ἀπό τό πολύτιμο ἐκεῖνο αἷμα, νομίζεις
ὅτι βρίσκεσαι μαζί μέ ἀνθρώπους καί
στέκεσαι πάνω στή γῆ; Καί δέν
μεταφέρεσαι ἀμέσως στούς οὐρανούς,
βγάζοντας πρῶτα κάθε σαρκική σκέψη
ἀπό τήν ψυχή;»5.
Προδημοσίευση στό διαδίκτυο Γ΄ἔκδοσης (ἐπηυξημένης) τοῦ βιβλίου: (Ἱερομονάχου Σάββα Ἁγιορείτου)-Τί εἶναι ἡ Θεία Λειτουργία καί πῶς θά τή ζήσουμε
Σχῆμα μικρό ,Σελίδες: 162, Τιμή:5€, Παραγγελίες στό τηλέφωνο 6944577885 ἤ στό e- mail: hristospanagia@yahoo.gr
4
Ἁγ. Ἡσαΐα: Εὐεργετινός, τόμ. Δ, σελ.
48.
5
Μ 48, 642.