ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ
ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΑΝ ΚΟΛΛΗΣΕΙ Ο ΟΥΡΑΝΟΣ ΣΤΗ ΓΗ, Ο ΤΑΠΕΙΝΟΦΡΩΝ ΔΕΝ ΘΡΟΕΙΤΑΙ. ΚΑΙ ΑΝ ΑΔΙΚΗΘΕΙ ΔΕΝ ΑΓΩΝΙΑ ΝΑ ΠΕΙΣΕΙ ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΟΤΙ ΑΔΙΚΗΘΗΚΕ ΑΛΛΑ ΒΑΖΕΙ ΜΕΤΑΝΟΙΑ(ΑΒΒΑΣ ΙΣΑΑΚ Ο ΣΥΡΟΣ- ΕΝΑΣ ΠΟΛΥ ΑΔΙΚΗΜΕΝΟΣ ΑΓΙΟΣ)

Τρίτη 3 Δεκεμβρίου 2013

Συνάξεις τῆς κοινότητας

  

ΤΑ ΑΣΚΗΤΙΚΑ ΤΗΣ ΕΝΟΡΙΑΣ

 Δ΄. ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΣΤΟΥΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟΥΣ ΠΟΙΜΕΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΟΙΜΝΙΟ
Συνάξεις τῆς κοινότητας
Οἱ πυκνές συνάξεις τῶν μελῶν τῆς μοναστικῆς Ἐνορίας θά μποροῦσαν νά λειτουργήσουν παραδειγματικά γιά τήν κοινή ζωή τῶν μελῶν τῆς κοσμικῆς Ἐνορίας.
Θά μποροῦσαν λ.χ νά ὀργανωθοῦν στήν Ἐνορία κοινές τράπεζες μετά ἀπό τίς Θεῖες Λειτουργίες πανηγύρεων ἤ μεγάλων Δεσποτικῶν καί Θεομητορικῶν ἑορτῶν. Κοινά πρωινά ἤ ἀπογευματινά στό Ἀρχονταρίκι-ἐνοριακό κέντρο μέ ροφήματα, βουτήματα κ.λ.π. μετά ἀπό τόν Ὄρθρο-Θεία Λειτουργία ἤ τόν Ἑσπερινό. Ἡ πρωινή σύναξη θά μποροῦσε νά συνδυαστεῖ μέ ἀνάλυση τῆς Εὐαγγελικῆς περικοπῆς πού διαβάστηκε στόν Ὄρθρο ἤ στήν Θ. Λειτουργία. Ἡ ἀπογευματινή σύναξη μπορεῖ νά περιλαμβάνει ὁμιλία-συζήτηση λ.χ. γύρω ἀπό τό συναξάρι τῶν Ἁγίων τῆς ἡμέρας καί νά κλείνει μέ τό Ἀπόδειπνο.
Ἐπίσης θά πρέπει νά λειτουργοῦν τακτές-καθημερινές ἐνοριακές συνάξεις σέ συνδυασμό μέ λατρευτικές εὐκαιρίες πού νά περιλαμβάνουν:

α) ἀκρόαση τοῦ Θείου Λόγου,
β) συμμελέτη τῆς Ἁγίας Γραφῆς καί τῶν Ἁγίων Πατέρων τῆς Ἐκκλησίας,
γ) διδασκαλία τῆς ἀδιάλειπτης νοερᾶς προσευχῆς
δ) διδασκαλία παρασκευῆς προσφόρου.
ε) διδασκαλία θεμάτων σχετικῶν μέ τήν λατρεία ὅπως τυπικό ἀκολουθιῶν, στοιχεῖα βυζαντινῆς μουσικῆς, ἑρμηνεία λατρευτικῶν κειμένων, πῶς πρέπει νά στεκόμαστε μέσα στό ναό καί μάλιστα στήν ὥρα τῆς κοινῆς λατρείας, πῶς πρέπει νά ἐξομολογούμαστε33, πῶς πρέπει νά κοινωνοῦμε, τί εἶναι τά Ἅγια Μυστήρια καί πῶς μᾶς ἁγιάζουν κ.λ.π.
Τά ἀνωτέρω ἀποτελοῦν πάγιες τακτικές στόν Μοναχισμό. Παρελήφθησαν, βέβαια, ἀπό τήν ζωή τῶν πρώτων χριστιανῶν, οἱ ὁποῖοι τελοῦσαν τίς «ἀγάπες», τά κοινά δεῖπνα, καί προσκαρτεροῦσαν στήν διδαχή τῶν Ἀποστόλων καί στίς ἀναγνώσεις τῶν Γραφῶν.
Ἡ προτροπή τῶν Γραφῶν: «Ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ ἐνοικείτω ἐν ὑμῖν πλουσίως»34 πρέπει νά ἀποτελεῖ διαρκές σύνθημα-βίωμα στήν ζωή τῶν ἐνοριτῶν καί διαρκής μέριμνα τοῦ ποιμένα των.
  Ἀπόσπασμα ἀπό τό βιβλίο:«Τά ἀσκητικά τῆς Ἐνορίας» (Ἱερομονάχου Σάββα Ἁγιορείτου) πού σύν Θεῶ θά ἐκδοθεῖ σύντομα

 33 Εἰδικά γι’ αὐτό τό θέμα βλ. στό βιβλίο μας: Τό μυστήριο τῆς Ἱερᾶς Ἐξομολογήσεως, ἔκδ. Ἱεροῦ Κελλίου Εἰσοδίων τῆς Θεοτόκου , Κερασιά, Ἅγιον Ὄρος.
34 Κολ. 3,16 «ὁ λόγος τοῦ Χριστοῦ ἐνοικείτω ἐν ὑμῖν πλουσίως͵ ἐν πάσῃ σοφίᾳ διδάσκοντες καὶ νουθετοῦντες ἑαυτοὺς ψαλμοῖς͵ ὕμνοις͵ ᾠδαῖς πνευματικαῖς ἐν χάριτι ᾄδοντες ἐν ταῖς καρδίαις ὑμῶν τῷ Θεῷ».
 http://www.hristospanagia.gr/?p=18999#more-18999
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...