ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ
ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΑΝ ΚΟΛΛΗΣΕΙ Ο ΟΥΡΑΝΟΣ ΣΤΗ ΓΗ, Ο ΤΑΠΕΙΝΟΦΡΩΝ ΔΕΝ ΘΡΟΕΙΤΑΙ. ΚΑΙ ΑΝ ΑΔΙΚΗΘΕΙ ΔΕΝ ΑΓΩΝΙΑ ΝΑ ΠΕΙΣΕΙ ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΟΤΙ ΑΔΙΚΗΘΗΚΕ ΑΛΛΑ ΒΑΖΕΙ ΜΕΤΑΝΟΙΑ(ΑΒΒΑΣ ΙΣΑΑΚ Ο ΣΥΡΟΣ- ΕΝΑΣ ΠΟΛΥ ΑΔΙΚΗΜΕΝΟΣ ΑΓΙΟΣ)

Τετάρτη 19 Μαρτίου 2014

Ο ΓΕΡΩΝ ΦΙΛΑΡΕΤΟΣ ΑΠΟ ΤΑ ΑΣΚΗΤΙΚΑ ΚΑΡΟΥΛΙΑ ΤΟΝ ΡΩΤΗΣΑΜΕ «Τί νά κάνουμε γιά νά σωθοῦμε;»

Στα ιερά, τα ασκητικά Καρούλια, έζησε ο Γέρων Φιλάρετος. Ασκητής, ανυπόδητος περπατούσε στους δρόμους. Τον ρωτήσαμε: «Τι να κάνουμε για να σωθούμε;» Εκείνος ταπεινά και σεμνά έβαλε την παλάμη του, το χέρι του πάνω απ’ το κεφάλι του και είπε: «Να τους έχουμε όλους εδώ, πάνω από μας»! δηλαδή να μην καταφρονούμε κανέναν άνθρωπο και να μην έχουμε τον εαυτό μας ανώτερο από κανέναν άλλο άνθρωπο. Έλεγε επίσης: «Οι φίλοι σας και οι άνθρωποι τους οποίους συναναστρέφεσαι να είναι καλύτεροι από  σένα, έτσι ώστε να ακούσεις κάτι καλό, κάτι πνευματικό, κάτι ωφέλιμο»! Ακριβώς αυτό που έλεγε ο Άγιος Απόστολος Παύλος:
«Ομιλίαι κακαί φθειρουσι ήθη χρηστά». Δηλαδή, οι κακές συναναστροφές φθείρουν τα καλά στοιχεία ενός ανθρώπου. Και κατά το γραφικόν που βρίσκεται εις την Παλαιοθήκη: «Ανήρ ασύμβουλος, καθ’ εαυτού πολέμιος». Αυτός δηλαδή ο οποίος  δεν συμβουλεύεται’ έχει έχει εχθρό  τον εαυτό του• «Όταν τρώμε το φαγητό μας», έλεγε ο  Γέρων, «αρκεί να χορτάσουμε ανθρώπινα.Το τι θα φάμε δεν έχει πολύ σημασία. Δεν έχει παράθυρα η κοιλία μας», έλεγε, «να βλέπουν οι άνθρωποι τι έχουμε φάει. Και μάλιστα μπορεί κανείς και από το δόντι του να κάνει οικονομία, εξαρτάται από εμάς η οικονομία, από το τι θα φάμε».
Έλεγε επίσης ο Γέρων, για να δείξει την απερισκεψία και την επιπολαιότητα ημών των ανθρώπων, ότι κάποτε μια νεαρή κοπέλα, νέα νοικοκυρά, δεν ήξερε να μαγειρεύει, αλλά δεν το έλεγε. Πήγαινε στη γειτόνισσα και έλεγε: «Πώς γίνεται το τάδε φαγητό;» Απαντούσε η γειτόνισσα: «Έτσι κι έτσι». «Α,το ήξερα,το ήξερα», απαντούσε αυτή. Μετά από λίγες μέρες ξαναπήγαινε στη γειτόνισσα: «Πώς γίνεται το τάδε φαγητό;» «Έτσι κι έτσι», έλεγε τη συνταγή η γειτόνισσα. «Α, το ήξερα, το ήξερα». Αυτό επαναλαμβανόταν πολλές φορές, μέχρι κάποια στιγμή που η σοφή εκείνη γειτόνισσα θέλησε να επαναφέρει τη νεαρή κοπέλα στη σωστή πορεία. Όταν, λοιπόν, εκείνη τη ρώτησε, «πώς γίνονται τα σαλιγκάρια;» αυτή απάντησε: «Θα τα χτυπήσεις στο γουδί και μετά θα τα μαγειρέψεις». Πράγματι, η κοπέλα μαγείρεψε τα σαλιγκάρια χτυπώντας τα στο γουδί. Όταν ήρθε ο άντρας της το μεσημέρι και πήγε να φάει, δεν μπορούσε να φάει το κέλυφος απ’ τα σαλιγκάρια και είπε: «Τι φαγητό είναι αυτό;» Και η νεαρή κοπέλα είπε:
«Η γειτόνισσα μου το είπε». Όταν ρώτησε ο άντρας τη γειτόνισσα, «τι συνταγή είναι αυτή;» εξήγησε εκείνη ότι, επί τόσο καιρό, για όλες τις συνταγές που έλεγε στη σύζυγο του, αυτή έλεγε: «Το ήξερα, το ήξερα». Και για να φανεί ότι είναι υπερήφανη κι επιπόλαιη, της είπε κι αυτή να κάνει φαγητό χτυπώντας τα σαλιγκάρια στο γουδί.
Για όλους τους ανθρώπους, Μοναχούς και λαϊκούς, ο σεβάσμιος Γέροντας έλεγε: «Η υπομονή κερδίζει το βασίλειο». Και για να επαινέσει για μια φορά ακόμα το ευλογημένο αυτό έντομο, τις μέλισσες, ότι είναι φίλεργες κι εργατικές, όπως είναι μερικοί άνθρωποι που έχουν χάρισμα να είναι εργατικοί  και προοδευτικοί, έλεγε την εξής φράση: «Αν όλες οι μέλισσες έκαναν μέλι θα  έτρωγαν και οι κατσίβελοι». 
Εννοούσε τους γύφτους, τους παρακατίανους, ανθρώπους. Δηλαδή, θέλει να πει, ότι μερικοί άνθρωποι που κοπίασαν αγωνίστηκαν κι έμαθαν, θα αποδώσουν. Δεν μπορεί να αποδίδει κανείς αν είναι ράθυμος και οκνηρός. Επίσης, ο Παππούς έλεγε: «Απ’ τα εκατό που  ακούς, το ένα να πιστεύεις. Επίσης από αυτά που βλέπεις, να πιστεύεις τα  μισά και από αυτά που ακούς, τίποτα». Γιατί πολλές φορές, παρασυρμένοι από τα πάθη μας, βλέπουμε άλλα αντί άλλων, δεν βλέπουμε τα πράγματα στη σωστή τους μορφή. Τα πολλά τα λόγια είναι φτώχια.

Έλεγε ο ερημίτης Γέρων Φιλάρετος:

«Ο διάβολος παρουσιάζει όνειρα και φαντασίες στη διάρκεια του ύπνου. Με τη χάρη του Θεού μπορώ να ελέγχω τις εικόνες και τις πονηρές ενέργειες του και να τις διώχνω με τη μονολόγιστη ευχή, το «Κύριε Ιησού Χριστέ, ελέησαν με». Με αυτό τον τρόπο ο εχθρός αποκαλύπτεται πώς ενεργεί, σκοτεινά, στο σκοτάδι της νύκτας».
Η πνευματική κατάσταση του Γέροντα είναι εμπειρία όλων των Αγίων, που την εκφράζει παραστατικά το Άσμα Ασμάτων: «Εγώ καθεύδω και η και καρδία μου αγρυπνεί».

 ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ. Η ΣΟΦΙΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ. ΙΕΡΟΜΟΝΑΧΟΣ ΦΙΛΙΠΠΟΣ.
 
http://apantaortodoxias.blogspot.gr/2014/03/blog-post_2020.html
http://www.hristospanagia.gr/?p=24342#more-24342 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...